det är mycket nu

mycket jobb. hit och dit, ovan och underifrån i tal, situation och relation. är ständigt på väg. men stampar på samma plats. bubblar till och sjunker tillbaks. pendlar oändligt. stannar i en famn ibland en stund.

mycket tankar.
ja. nog är det rörigt. livet . huvudet. svävar, sjunker om vartannat. det är mycket och många paradoxer. jag förstår inte kopplingar och omkopplingar. kombinationer känns som felvända magneter och jag möter inte. hittar inte. sover inte.

mycket liv.
liv och liv i överflöd. rullar som ett stenklot, stöts och nöts och möts av alla möjliga underlag, mjukt som hårt. och blir både ojämn och lite trasig i processen, men nog känner jag att jag lever. och ibland rullar jag(blir rullad) till gröna ängar.

mycket musik.
det finns så mycket fint just nu. hjärtat dricker med stora, uttörstade klunkar av allt det vackra som flyger in genom öronen. vill lyssna på allt samtidigt. känner mig träffad. känner mig buren. känner mig. känner igen mig. känner. vill flytta in under mitt täcke och spela dessa mästerverk till låtar så högt att allt annat dränks i det ljuvliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0