sömnlösa drömmar

fönstret öppet, is längs mina kinder. det är svårt att vara sann när allting annat ljuger, hela världen är en lögn. Nej, nu tog jag i.
trädtoppar klädda i mörkrött, gult och brunt, de dansar i vinden mot den isblå bakgrund vi kallar himmel. Om jag också kunde röra mig mot en sådan bakgrund. det vore nåt.
inga tankar följer längre mönster, de lever ett eget liv och flyr ut i alla hörn, allt för att jag inte ska kunna pussla ihop dem. och i en hopplös suck ler jag stort ändå, för jag blir glad av min hjälplöshet. Kan ligga kvar under ett stort vitt täcke och aldrig komma ut igen. kanske imorgon. jag måste.
gillar inte måsten.


Kommentarer
Postat av: johanna

jättefint var det! gabriella är så himla sweet.

och jag önskar också jämt att jag fick dansa vackert mot himlen. den är klarblå idag och jag ska ut i den brinnande skogen och plocka svamp. ring mig när du kommer hem:) lycka till i veckan! puss!

2008-10-06 @ 14:10:12
URL: http://johannaas.blogg.se/
Postat av: Jazzylicious

Vet du vad som har hänt med Paris Hiltons fot?

2008-10-06 @ 14:15:03
URL: http://jazzylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0