du vet att jag älskar när det rör på sig

jag är besviken. fast besvikelsen är inbäddad i lycka så den når inte mig. för jag ler. innerligt, idag. Inte för att hålla er  borta, utan ärligt som en inbjudan. jag har ingenting att ge er, utom kanske lite värme. den värme som den grå kylan utanför fönstret inte berövat mig. all värme jag har kan jag spara i en ask till er. för ni är värda den. jag kan också ge er drömmar. de har jag gott om, men akta er för de förädiska rackarna, alla är de inte sköna. de kan se vackra ut, men är allt för enkla för att nå in i det allra verkligaste. de svåra drömmarna, de som är på en trång stig, lite avsides. De når som ljuva spjut hela vägen in i det sårbart, skräckinjagande sanna. Där står jag med ena foten. den andra står kvar i allt som är ljummet och osäkert. där ingen och inget är ärligt - för ärlig och oärlig finns inte där. ändå finns vi där. i mitt leende finns detta, ett erbjudande som jag hoppas att ni tar. för jag längtar efter att beröra er, och låta mig beröras.

Kommentarer
Postat av: Lina!

Hej fina!



Din överskrift passar verkligen in på mig! .. ja och på lillan i magen då menar jag ju!



Blir tagen av dina texter Elin. Du har verkligen skriftets gåva.. eller hur man nu säger.. men du vet vad jag menar!



Miss U o läääängtar tills vi ses!

Kramar från Q-Lina

2008-11-04 @ 22:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0