allrakäraste syster





Pappa tycker mest om mamma, och mamma tycker mest om min lillebror, som föddes i våras. Men Ylva-li tycker bara om mig.
----
Efteråt red vi till Den Vackraste Dalen i Världen. Dit får ingen komma mer än Ylva-li och jag. Blommorna sjunger där, och träden spelar, Det rinner en klar liten bäck genom dalen. Den kan varken sjunga eller spela. Men den nynnar en melodi. Aldrig har jag hört en vackrare melodi.
----
"När Salikons rosor vissnar, då är jag död."
----
"Kom snart igen, allrakäraste syster."
-----
Ruff är bara min.
I morse, när jag kom ut i trädgården, såg jag att alla Salikons rosor hade vissnat. Och något hål i marken fanns där inte mer.


Astrid Lindgren

Kommentarer
Postat av: Dave

Men oj... Är den en sorglig en?

2008-07-20 @ 22:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0