me and gravity, we never could agree

det händer att det händer saker.
och nog för att vi är olika, du och jag, men jag är glad när allting händer. älskar min kommande vecka, utan sekundshål att andas i.
men just nu älskar jag också denna andningspaus som är mitt barndomshus, grusvägar och höga tallar. snart blir en promenad till stranden verklighet. andrum.
 
sitter igen med "Viskningar från katakomberna", Magnus Malm. I ett nytt Åhus sitter jag.
och jag citerar ur denna bok, när Magnus citerar Thomas Merton:
"Även om vi 'inte är av världen' så är vi i samma värld som alla andra, bombens värld, rashatets värld, teknologins värld, massmedias värld, storföretagen, revolutionerna och allt det andra. Vi intar en annan hållning till dessa saker, för vi tillhör Gud. Men alla andra tillhör också Gud. Vi råkar bara vara medvetna om det, och gör en bekännelse av denna medvetenhet. Men ger det oss rätten att se oss själva som annorlunda, och till och med bättre, än andra? Hela tanken är befängd."

jag har noll att tilläga för stunden.

Kommentarer
Postat av: johanna

skåne är alltid andrum. love.

2008-12-07 @ 21:56:19
URL: http://johannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0